the best colour in the whole world is the one that looks good in you.”

Coco Chanel

Kolor ma nie wiarygodną moc, to potężne narzędzie psychologiczne które wpływa na ciśnienie i temperaturę ciała. O potędze koloru wiedzą specjaliści od wizerunku, psycholodzy, projektanci oraz architekci. Samo pojęcie koloru jest terminem nienaukowym. „Kolor to subiektywne wrażenie odbierane przez mózg powstałe przy użyciu fal świetlnych”. Kolor jest pierwszą rzeczą jaką rejestruje nasz mózg, działa w magiczny sposób bo „mówi za nas”. Tylko co to oznacza w praktyce dla nas kobiet, istot ludzkich ogromnie ceniących sobie własne piękno?. Jak wyrazić własne wnętrze, przekonania wartości tak by zharmonizować swój wewnętrzny świat z zewnętrznym?. Która z nas nie chciała by być spójną całością, pozbawioną poczucia dezorientacji, osobą świadomą swego komunikatu który chce przekazać światu.

Na dobór kolorów w wizerunku należy spojrzeć z dwóch perspektyw. Po pierwsze kolory powinny harmonizować z naszą urodą po drugie powinniśmy znać podstawy psychologi koloru. Określenie typu kolorystycznego ma za zadanie uwydatnić walory, zatuszować mankamenty, złagodzić rysy twarzy. Jednym ze świadomych kroków podejmowanych w procesie kreowania wizerunku jest analiza kolorystyczna. Opiera się ona na teorii harmonii barw, która wpisana jest w ludzką osobowość. Oznacza to, że możesz nosić każdy kolor, kluczowy jest jednak jego odcień. Profesjonalny spójny wizerunek to nic innego jak odpowiednio dobrane harmonijne połączenie kolorów tworzących spójną całość. W celu ustalenia które kolory będą dla nas „pracować” można skorzystać z porady stylistki bądź kolorystki. Można też zrobić ją samemu w domu ale tu trzeba być bardzo obiektywnym wobec własnej osoby i trzeba wykazać się dobrą znajomością barw.

Dress like you are already famous. Inspirational quote about fashion and clothes. Pink watercolor brush lettering, custom calligraphy. Bright motivational slogan

Z kolei psychologia kolorów jest wiedzą bardzo rozległą. Na podstawie wykorzystujących kolorów w ubiorze jesteśmy w stanie ocenić ludzkie typy czy nastroje. Chciałabym wspomnieć o najistotniejszych aspektach dotyczących koloru. Czarny zarezerwowany na wieczór jest niezwykle klasyczny i wyrafinowany. Biały symbolizuje czystość i niewinność. Biały i czarny występujący na zasadzie kontrastu budują dystans. Czerwony to kolor ognia, ma najsilniejszy emocjonalny ładunek. Niebieski kojarzy się z profesjonalizmem i zaufaniem, jest zimny więc uspokaja tętno, odświeża i odpręża.

 

R. Cavall mawiał „Dlaczego wszystko ma być czarne, czarne i czarne?. Moda powinna być wesoła i stawiać kobietę w świetle reflektorów w odrobinę niebezpiecznej sytuacji.” W myśl tego hasła nie bójmy się kolorów. Dobry kolor to inwestycja w siebie.

interior design, renovation and technology concept - woman working with color samples for selection

Żyj w technikolorze wyobraźni i pamiętaj że „kolor to optymizm”, decydując się na niego kieruj się swoim stanem ducha.


Która z nas wie ile mocy może mieć kolorowa sukienka?

Dodaj komentarz

avatar
  Subscribe  
Powiadom o